Hoe laat je als nummer één bouwmarkt zien dat afval en troep niet bestaan? Precies, door het een tweede leven te geven! In de social first-campagne ‘Dumpen of Aanpakken?!’ Inspireren en activeren we klussend Nederland om hun ‘’troep’’ eens goed onder de loep te nemen.
Nederland maakte kennis met 20Tree, Weekend Builders en Stalen Gasten: drie teams die de tofste dingen uit oude materialen bouwen. In ‘Dumpen of Aanpakken’ kregen ze één week en een hoop afgedankte spullen om te doen waar ze goed in zijn. Met korte teasers op hun socials én die van HORNBACH, werd de campagne afgetrapt.
De community speelde een belangrijke rol in het bouwproces. Via slimme social tools werden ze vanaf het allereerste moment betrokken en konden ze de teams uitdagen met eigen ideeën. Maar ook tussendoor werden ze aan de mouw getrokken: ‘’Wat moeten we met deze wielen doen?’’ Langzaam bouwden we samen toe naar het grote moment: de reveal.
Na een week vol bloed, zweet en vonken was het zover: de teams onthulden vol trots hun nieuwe creaties op social. En trots mochten ze zijn! Het Restovrijland, the Rocky Trainer en de Vlot-Tub zijn het levende bewijs dat je de vetste dingen kan maken van oude materialen. Een ware inspiratiebron voor Nederlanders om niet te dumpen, maar om aan te pakken.
Deze campagne ontwikkelde ik in opdracht van Blauw Gras in Amsterdam